WPROWADZENIE

Wyobraź sobie, że jesteś doradcą szefa agencji reklamowej... 
Twoja agencja zajmuje się reklamą na wielu różnych platformach: w prasie, na billboardach, w Internecie, w różnego rodzaju broszurach. Robicie także wizytówki, foldery, opracowania w postaci prezentacji PowerPoint. Niektóre Wasze produkty mają postać drukowaną, inne cyfrową. Wszystkie wymagają zamieszczania elementów graficznych. 

W przyszłym tygodniu Twój szef ma spotkanie z nowozatrudnionymi pracownikami. Musi im wyjaśnić, jakiego typu pliki graficzne najlepiej nadają się do zamieszczenia na stronie WWW, jakie do druku, a jakie do prezentacji w programie PowerPoint.  

Jakie właściwie są rodzaje plików graficznych? A rodzaje grafiki? Czym one się różnią między sobą? Na czym polega kompresja stratna i bezstratna? 

Właśnie wracasz od szefa, który zlecił Ci konkretne zadanie: opracuj ten temat, żebym mógł w prostych słowach wszystko tym „nowym” wyjaśnić….


Od czego by tu zacząć? 
Najpierw sprawdzasz pocztę. No proszę, jest wiadomość od szefa: sugeruje, żeby załączyć również krótkie omówienie najpopularniejszych programów do przeglądania i obróbki grafiki. I jeszcze zaleca dobranie kilku współpracowników, to dobrze - w kilka osób łatwiej będzie to wszystko zrobić.