PROCES

Na realizację całego zadania macie cztery godziny lekcyjne, a jeśli zabraknie Wam czasu – zapraszam na zajęcia dodatkowe. Zaproponowany poniżej schemat realizacji zadań na poszczególnych zajęciach jest przykładowy, możecie zaplanować go inaczej, ale wszystkie zadania powinny zostać zrealizowane. Podczas pracy korzystacie z linków załączonych w zakładce „źródła”. Ewentualnie można dodać swoje własne źródła informacji.
Praca musi zawierać informację o tym, kto realizował poszczególne zadania i kto był liderem grupy. Pamiętajmy o prawach autorskich! Pod zamieszczonymi ilustracjami powinna się znaleźć informacja skąd pochodzą, a na końcu zamieszczamy źródła, z których korzystaliśmy. 


Na pierwszych zajęciach:
  1. Zapoznajecie się z WebQuestem, zadaniem, które Was czeka, procesem jego realizacji oraz kryteriami oceniania.
  2. Dobieracie się w trzyosobowe lub czteroosobowe zespoły.
  3. Każdy zespół wybiera swojego lidera, który będzie nadzorował pracę poszczególnych osób, czas realizacji zadań i sprawdzał wartość merytoryczną zebranych materiałów.
  4. Dzielicie się zadaniami (lider też otrzymuje swoje zadanie) – trzeba zebrać informacje na temat:
    1. Rodzajów grafiki
    2. Typów plików graficznych i ich zastosowania
    3. Kompresji stratnej i bezstratnej
    4. Programów do obróbki i przeglądania grafiki
  5. Jeśli wszystko przebiegło sprawnie możecie przystąpić do zbierania informacji zgodnie z przydzielonymi zadaniami:
    1. Każdy tworzy na swoim stanowisku na pulpicie folder o komunikatywnej nazwie, do którego będzie zapisywał dane.
    2. Gromadzi w nim ilustracje w postaci plików.
    3. Opisy tekstowe przygotowuje w programie Word i zapisuje do utworzonego folderu. Można dodatkowo wstawić ilustracje do Worda, aby później łatwiej było je odnaleźć.


Na drugich zajęciach:
  1. Kończycie realizację zadań przydzielonych na poprzednich zajęciach.
  2. Osoby realizujące poszczególne zadania prezentują efekty swojej pracy pozostałym członkom grupy.
  3. Dyskutujecie nad doborem najbardziej wartościowych, ciekawych i zaskakujących informacji.
  4. Ustalacie formę prezentacji danych – czy będzie to strona WWW, czy prezentacja multimedialna. Jeśli nie potraficie się porozumieć możecie zrobić losowanie.


Na trzecich zajęciach:
  1. Osoba odpowiedzialna za zbieranie materiałów na dany temat opracowuje go w postaci podstrony w programie FrontPage lub przygotowuje slajdy w programie PowerPoint.
  2. Lider opracowuje stronę główną w programie FrontPage lub stronę tytułową w programie PowerPoint. Czuwa nad kolorystyką prac i nazwami plików (to ostatnie zwłaszcza w przypadku strony WWW).
  3. Uzgadniacie czy będziecie prezentować pracę na forum klasy i ustalacie podział ról. Przypominam, że prezentacja jest niezbędna do uzyskania ocen bardzo dobrych i celujących.


Na czwartych zajęciach:
  1. Kończycie zadania rozpoczęte na trzecich zajęciach.
  2. Kopiujecie przygotowane materiały do utworzonego przez nauczyciela folderu na serwerze.
  3. Lider dokonuje scalenia prezentacji multimedialnej lub sprawdza funkcjonowanie hiperłączy i   ewentualnie koryguje błędy techniczne.
  4. Prezentujecie pracę na forum klasy. Powinna zostać do tego zaangażowana cała grupa.
  5. Na kartkach otrzymanych od nauczyciela dokonujecie oceny wkładu pracy każdej z osób w   grupie.