Na realizację całego zadania macie cztery godziny lekcyjne, a jeśli zabraknie Wam czasu – zapraszam na zajęcia dodatkowe. Zaproponowany poniżej schemat realizacji zadań na poszczególnych zajęciach jest przykładowy, możecie zaplanować go inaczej, ale wszystkie zadania powinny zostać zrealizowane. Podczas pracy korzystacie z linków załączonych w zakładce „źródła”. Ewentualnie można dodać swoje własne źródła informacji.
Praca musi zawierać informację o tym, kto realizował poszczególne zadania i kto był liderem grupy. Pamiętajmy o prawach autorskich! Pod zamieszczonymi ilustracjami powinna się znaleźć informacja skąd pochodzą, a na końcu zamieszczamy źródła, z których korzystaliśmy.
Na pierwszych zajęciach:
- Zapoznajecie się z WebQuestem, zadaniem, które Was czeka, procesem jego realizacji oraz kryteriami oceniania.
- Dobieracie się w trzyosobowe lub czteroosobowe zespoły.
- Każdy zespół wybiera swojego lidera, który będzie nadzorował pracę poszczególnych osób, czas realizacji zadań i sprawdzał wartość merytoryczną zebranych materiałów.
- Dzielicie się zadaniami (lider też otrzymuje swoje zadanie) – trzeba zebrać informacje na temat:
- Rodzajów grafiki
- Typów plików graficznych i ich zastosowania
- Kompresji stratnej i bezstratnej
- Programów do obróbki i przeglądania grafiki
- Jeśli wszystko przebiegło sprawnie możecie przystąpić do zbierania informacji zgodnie z przydzielonymi zadaniami:
- Każdy tworzy na swoim stanowisku na pulpicie folder o komunikatywnej nazwie, do którego będzie zapisywał dane.
- Gromadzi w nim ilustracje w postaci plików.
- Opisy tekstowe przygotowuje w programie Word i zapisuje do utworzonego folderu. Można dodatkowo wstawić ilustracje do Worda, aby później łatwiej było je odnaleźć.
Na drugich zajęciach:
- Kończycie realizację zadań przydzielonych na poprzednich zajęciach.
- Osoby realizujące poszczególne zadania prezentują efekty swojej pracy pozostałym członkom grupy.
- Dyskutujecie nad doborem najbardziej wartościowych, ciekawych i zaskakujących informacji.
- Ustalacie formę prezentacji danych – czy będzie to strona WWW, czy prezentacja multimedialna. Jeśli nie potraficie się porozumieć możecie zrobić losowanie.
Na trzecich zajęciach:
- Osoba odpowiedzialna za zbieranie materiałów na dany temat opracowuje go w postaci podstrony w programie FrontPage lub przygotowuje slajdy w programie PowerPoint.
- Lider opracowuje stronę główną w programie FrontPage lub stronę tytułową w programie PowerPoint. Czuwa nad kolorystyką prac i nazwami plików (to ostatnie zwłaszcza w przypadku strony WWW).
- Uzgadniacie czy będziecie prezentować pracę na forum klasy i ustalacie podział ról. Przypominam, że prezentacja jest niezbędna do uzyskania ocen bardzo dobrych i celujących.
Na czwartych zajęciach:
- Kończycie zadania rozpoczęte na trzecich zajęciach.
- Kopiujecie przygotowane materiały do utworzonego przez nauczyciela folderu na serwerze.
- Lider dokonuje scalenia prezentacji multimedialnej lub sprawdza funkcjonowanie hiperłączy i ewentualnie koryguje błędy techniczne.
- Prezentujecie pracę na forum klasy. Powinna zostać do tego zaangażowana cała grupa.
- Na kartkach otrzymanych od nauczyciela dokonujecie oceny wkładu pracy każdej z osób w grupie.