Pracujecie grupowo i za współpracę w grupie zostaną Wam przyznane punkty od 1-4, gdzie 1 jest najniższą oceną. Punkty te zostaną wliczone do ogólnej punktacji za pracę, zadbajcie więc, aby Wasza współpraca przebiegała bez zakłóceń. Ponadto każdy z Was otrzyma ocenę od swojej grupy za całość pracy, jaką włożył w realizację zadania.
Kryterium | Poziom wykonania | ||||
Początkujący | Rozwijający się | Zaawansowany | Ekspert | Punkty | |
Samodzielność w wyborze informacji, rozumienie informacji | Ogranicza się do bezkrytycznego kopiowania informacji. | Uczeń nie formułuje własnych wniosków, ale poddaje dane selekcji. | Duża część informacji została opracowana i poddana selekcji. | Uczeń formułuje własne wnioski. | 1-4 |
Źródła wiedzy | Korzysta tylko z niektórych źródeł podanych przez nauczyciela | Korzysta z większości źródeł podanych przez nauczyciela. | Korzysta ze wszystkich źródeł informacji podanych przez nauczyciela. | Uczeń dodatkowo znajduje i wykorzystuje własne źródła informacji. | 1-4 |
Opracowanie tematu i dobór materiałów | Materiał opracowany pobieżnie bez zagłębienia się w szczegóły. | Praca zawiera podstawowe informacje, lecz bez szczegółów. | Temat zrealizowany wyczerpująco, dane ułożone w logiczną całość. | Zaawansowane opracowanie tematu z licznymi przykładami. | 1-4 |
Współpraca w grupie | Zła współpraca w grupie. | Większość pracy indywidualnej. | Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie w grupie. | Doskonała współpraca w grupie. | 1-4 |
Wartość techniczna strony WWW lub prezentacji | Praca nieestetyczna, brak elementów graficznych. Nawigacja niemożliwa lub niedopracowana. | Praca zawiera niewielkie niedociągnięcia techniczne Nieliczne ilustracje, brak spójności kolorystycznej. | Praca poprawna, estetyczna, bez uchybień technicznych. | Całość spójna pod względem kolorystycznym i w zakresie formatowania tekstu. Wysoki poziom techniczny pracy. | 1-4 |
Sposób przedstawienia informacji (przejrzystość i czytelność) | Tekst trudny do czytania z błędami ortograficznymi, stylistycznymi lub logicznymi, informacje niepowiązane ze sobą. | Zauważalny logiczny sposób poukładania informacji, tekst pisany w miarę poprawnie. | Tekst poprawny, pisany pełnymi zdaniami, zawarte informacje uporządkowane. | Brak błędów w tekście, zdania sformułowane w sposób jasny, logiczny i czytelny. | 1-4 |
Prezentacja pracy na forum klasy | Prezentacja słaba, tematy omówione powierzchownie, z błędami lub/i całość złożona na barki jednej osoby. | W prezentację zaangażowane 2 osoby lub/i niewielkie błędy rzeczowe popełnione w trakcie omawiania | Prezentacja poprawna, większość zagadnień omówiona, prawie cała grupa uczestniczy w omówieniu. | Prezentacja jasna, zwięzła, logiczna. Wyczerpujące omówienie wszystkich zagadnień. Cała grupa zaangażowana. | 0-4 |
Samoocena grupy | To jest składowa oceny, którą otrzymuje każdy uczeń oddzielnie od osób współpracujących z nim w grupie. | 0-2 |
- Oceny dokonuje każda z osób współpracujących w obrębie grupy.
- Do całkowitej punktacji pojedynczego ucznia wliczana jest średnia z tych ocen.
- W przypadku rażących różnic między Waszą oceną, a obserwacjami dokonanymi przez nauczyciela, nauczyciel może zażądać powtórzenia oceniania lub odrzucić ocenę, jako niewiarygodną.
- Każdej z osób w grupie można przydzielić od 0 do 2 pkt.
- 2 punkty przydzielamy tej osobie, która zrealizowała swoje zadania w pełni, a 0 uczniowi, który wcale nie pracował.
Punkty niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen | ||
Celujący: | 28 – 30 | pkt |
Bardzo dobry: | 26 – 27,9 | pkt |
Dobry: | 21 – 25,9 | pkt |
Dostateczny: | 15 – 20,9 | pkt |
Dopuszczający: | 9 – 14,9 | pkt |
Niedostateczny: | < 9 | pkt |