KRYTERIA OCENIANIA



Pracujecie grupowo i za współpracę w grupie zostaną Wam przyznane punkty od 1-4, gdzie 1 jest najniższą oceną. Punkty te zostaną wliczone do ogólnej punktacji za pracę, zadbajcie więc, aby Wasza współpraca przebiegała bez zakłóceń. Ponadto każdy z Was otrzyma ocenę od swojej grupy za całość pracy, jaką włożył w realizację zadania.

Kryterium
Poziom wykonania
Początkujący
Rozwijający się
Zaawansowany
Ekspert
Punkty
Samodzielność w wyborze informacji, rozumienie informacji
Ogranicza się do bezkrytycznego kopiowania informacji.
Uczeń nie formułuje własnych wniosków, ale poddaje dane selekcji.
Duża część informacji została opracowana i poddana selekcji.
Uczeń formułuje własne wnioski.
1-4
Źródła wiedzy
Korzysta tylko z niektórych źródeł podanych przez nauczyciela
Korzysta z większości źródeł podanych przez nauczyciela.
Korzysta ze wszystkich źródeł informacji podanych przez nauczyciela.
Uczeń dodatkowo znajduje i wykorzystuje własne źródła informacji.
1-4
Opracowanie tematu i dobór materiałów
Materiał opracowany pobieżnie bez zagłębienia się w szczegóły.
Praca zawiera podstawowe informacje, lecz bez szczegółów.
Temat zrealizowany wyczerpująco, dane ułożone w logiczną całość.
Zaawansowane opracowanie tematu z licznymi przykładami.
1-4
Współpraca w grupie
Zła współpraca w grupie.
Większość pracy indywidualnej.
Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie w grupie.
Doskonała współpraca w grupie.
1-4
Wartość techniczna strony WWW lub prezentacji
Praca nieestetyczna, brak elementów graficznych. Nawigacja niemożliwa lub niedopracowana.
Praca zawiera niewielkie niedociągnięcia techniczne Nieliczne ilustracje, brak spójności kolorystycznej.
Praca poprawna, estetyczna, bez uchybień technicznych.
Całość spójna pod względem kolorystycznym i w zakresie formatowania tekstu. Wysoki poziom techniczny pracy.
1-4
Sposób przedstawienia informacji (przejrzystość i czytelność)
Tekst trudny do czytania z błędami ortograficznymi, stylistycznymi lub logicznymi, informacje niepowiązane ze sobą.
Zauważalny logiczny sposób poukładania informacji, tekst pisany w miarę poprawnie.
Tekst poprawny, pisany pełnymi zdaniami, zawarte informacje uporządkowane.
Brak błędów w tekście, zdania sformułowane w sposób jasny, logiczny i czytelny.
1-4
Prezentacja pracy na forum klasy
Prezentacja słaba, tematy omówione powierzchownie, z błędami lub/i całość złożona na barki jednej osoby.
W prezentację zaangażowane 2 osoby lub/i niewielkie błędy rzeczowe popełnione w trakcie omawiania
Prezentacja poprawna, większość zagadnień omówiona, prawie cała grupa uczestniczy w omówieniu.
Prezentacja jasna, zwięzła, logiczna. Wyczerpujące omówienie wszystkich zagadnień. Cała grupa zaangażowana.
0-4
Samoocena grupy
To jest składowa oceny, którą otrzymuje każdy uczeń oddzielnie
od osób współpracujących z nim w grupie.
0-2


 Zasady oceniania wkładu pracy poszczególnych członków grupy

  1. Oceny dokonuje każda z osób współpracujących w obrębie grupy.
  2.  Do całkowitej punktacji pojedynczego ucznia wliczana jest średnia z tych ocen.
  3. W przypadku rażących różnic między Waszą oceną, a obserwacjami dokonanymi przez nauczyciela, nauczyciel może zażądać powtórzenia oceniania lub odrzucić ocenę, jako niewiarygodną.
  4. Każdej z osób w grupie można przydzielić od 0 do 2 pkt.
  5. 2 punkty przydzielamy tej osobie, która zrealizowała swoje zadania w pełni, a 0 uczniowi, który wcale nie pracował.


Punkty niezbędne 
do uzyskania poszczególnych ocen

Celujący:
28 – 30
pkt
Bardzo dobry:
26 – 27,9
pkt
Dobry:
21 – 25,9
pkt
Dostateczny:
15 – 20,9
pkt
Dopuszczający:
9 – 14,9
pkt
Niedostateczny:
< 9
pkt